Søgeoptimeringns faser

Markedsføring på Google

Søgemaskineoptimering er en meget kompliceret proces. Der er rigtige mange ting, som har indflydelse på hvilken placering, dine søgeord får på Google. Det kræver en stor teknisk viden om, hvad der skal til. Hos One Step UP har vi 20 års erfaring i at lave hjemmeside og webshops. One Step Up er et søsterselskab til Page Design ApS. Page Design ApS starten i 1996. Vi har lavet hjemmesider og webshops for mere en 1.000 virksomheder verden over. Vores kunder har altid haft en stor interesse i at komme op på første side på Google.

Google leverer 45-50.000 søgeresultater pr. sekund til hele verden eller ca. 4.000.000.000 søgninger pr. dag og mere end 50% af disse søgninger foregår på mobile enheder. og ca. 15% af disse søgninger har de aldrig set før.

For at give dig et bedre billede af hvad søgeoptimering er og hvad men skal fokuser på har vi lavet denne oversigts der vil forklare de process med mange faser man gennemgår for at få succes med sin søgeoptimering.

Vi gennemgå de 4 faser:  research, On-page seo, Off-page seo og øvrige faktorer der har betydning for din succes på nettet.

Første fase er research, her undersøger man markedet, konkurrenter og finder frem til de nøgleord der skal danne grundlag for hele optimeringen.

Markedsundersøgelse

Markedsundersøgelse

En markedsundersøgelser vil give dig en idé om, hvad der sker i din branche i netop nu.

Nicheundersøgelse

Nicheundersøgelse

Nicheundersøgelse er, hvor du indsnævre den ned til din særlige niche af din virksomhed.

Når du ved hvad der dukker op, når du søger på din brance, vil hjælpe dig med at prioritere, hvad du skal gøre for at komme på den første side i Google.

Konkurrent undersøgelse

Konkurrent undersøgelse

Hvem er dine konkurrerer, og har de samme produkter eller service som dig, hvad laver de online? Opret f.eks. et regneark med dine konkurrenter og indsamle data baseret på deres hjemmeside, hvordan de bruger SEO og deres sociale medier.

Er du konkurrencedygtig i forhold til andre hjemmesider med tilsvarende indhold?

Gennem en markedsundersøgelser, undersøges antal klik på et link, hvorefter man kan forbedre linket med baggrund i markedsanalysens resultater, så man får det maksimale antal klik, det er en rigtig god metode til at finde netop de søgeord der skal give dig succes.

Keyword research eller nøgleords undersøgelse er de ord er skal blive dine søgeord her kan man også med fordele benytte google Adwords søgeords værktøj der hedder KeywordPlanner

Nøgleords undersøgelse

Nøgleords undersøgelse

Hvilke søgeord bruger dine konkurrenter online, Du kan brug deres SEO-strategi som en retningslinje for, hvordan du nærmer SEO for din virksomhed. Det er her, du kan bruge Googles Søgeordsplanlægning at udarbejde en liste over søgeord, som du kan bruge som en del af din søgeoptimering.

Data indsamling

Data indsamling

Hvordan er din nuværende placering. Og hvordan er din placering i forhold til dine konkurrenter?

  • Aktiver google Analytics
  • Få crawlet dit website igennem
  • Har du backlinks og hvor mange

 

Webmaster Tools

Webmaster Tools

Google webmaster tool der et værktøj google stiller til rådighed der kan hjælpe dig med:

  • Overvåg trafikken fra Google Søgning
  • Tjek for crawlling fejl - bliver dit website læst korrekt.
  • Er dit sitemap blevet indsendt
  • Overblik på HTML-forbedringer - der kan optimere dit websites brugeroplevelse og ydelse
  • Har din hjemmeside broken links

 

 

Off-page SEO

Off-page SEO betragtes som den mest "populære" del af SEO arbejde og er også bedre kendt som link building.

Her er et par måder, du kan optimere din off-page SEO på.


Google Underretninger

Google Underretninger

Vil du vide, når nogen nævner dig eller din virksomhed online? Så kan du opsæt en brand alert ved hjælp af Google Alerts.

Social Media

Social Media

Brug dine sociale medier som links under dit indhold.

Dette vil ikke kun hjælpe din link building, men også få det sociale medier publikum til at voksende.

Læs mere om social media her

Broken Link Building

Broken Link Building

Gennemgå din hjemmeside for links der ikke længere virker og ret det til et link der virker.

Lav viderestilling hvis du har indgående link fra en anmeldelse til et af dine produkter og det link ikke længere virker.