Hvornår og hvorfor skal man bruge Adwords

SEO og Adwords sammen, hvorfor?

Hvis din hjemmeside ikke har nogle eller nok besøgende er Adwords og SEO de to måder at få trafik på gennem Google.

Nogle bureauer fokuserer udelukkende på Adwords eller på SEO, men sådan der det ikke ved OnStepUp, vi kan tilbyde begge dele.

Organisk SEO er den langsigtede måde at generere søgetrafik, hvor Google Adwords er den hurtige men også noget dyre løsning at skaffe besøgende til din hjemmeside. Fordelene ved Adwords er at man på kort tid kan se om ens indsatsen op ens søgeord har båret frugt.

En anden grund til at arbejde med Adwords og SEO sammen er, at der findes generelle søgeord, som giver meget trafik, men ikke konverterer, fordi kunden endnu ikke er klar til at købe.

SEO og Adwords sammen, hvorfor?

For mange virksomheder er AdWords den absolut letteste måde at få trafik til din hjemmeside. Men hele 85 procent af den trafik der er på Google går til de organiske søgninger, og det er kun på den første søge side.

Søgeoptimering er den langsigtede og mere konstante måde at få trafik til din hjemmeside – og så koster det ikke noget.

Google Adwords og de organiske søgeresultater skal spille sammen med din hjemmeside, for at det bliver en succes. Der er flere faktorer, som man skal have styr på:

  • Sæt dig i kunders sted – hvad søger de på, og er det den rigtige side/information kunden finder når det laver en søgning, eller bliver man ledt over til forsiden. De søgeord som kunderne bruger for at finde din side, skal gå igen på siden, og de skal finde, hvad de leder efter med det samme.
  • Sikre dig at du bliver fundet på de rigtige søgeord i Google Adwords og i de organiske søgeresultater.

Der er stor forskel på om de lander på din hjemmeside ved at søge på det enkelt ord eller benytter sig af en flerordssøgning. Du skal finde de søgeord, som gør, at brugerne opfylder det mål, som du ønskede, hvad end om det er at udfylde en kontakt form, lægge en ordre, tilmelder sig nyhedsbrev eller hvad dit mål måtte være.

Google Adwords, sammen med Google Analytics  er det bedste værktøj til at forstå, hvad brugere søger på, og den viden kan du bruge til den organiske søgeoptimering, i nyhedsbreve og anden kommunikation.

Nå dine kunder, uanset hvilken enhed de bruger

Nå dine kunder, uanset hvilken enhed de bruger

Hverdagslivet i dag er blevet mobilt, og du er nødt til at annoncere på alle de enheder, dine kunder bruger – stationær pc, bærbar, tablet og mobil. På den måde kan du være på pletten, når de søger, browser eller køber.

Få flere kunder til din hjemmeside

Google AdWords kan være den rigtige løsning for dig, uanset om du ønsker at få nye besøgende til dit website, øge dit online salg, få kunderne tilbage for at købe mere eller blot få kunderne til at kontakte dig. Så kan Google AdWords være den bedste løsning for jeres virksomhed til at få forbindelse til jeres kunder.

Med AdWords kan vi få din virksomhed til bliver fundet af personer på Google, nøjagtig når de søger efter de ting, du har at tilbyde.

Annoncér lokalt eller globalt

Vi kan målret dine annoncer mod kunder i bestemte lande, regioner eller byer – eller inden for en angivet afstand fra din virksomhed eller butik.

Målbart, effektivt, fleksibelt

Google AdWords viser, hvor mange personer der lægger mærke til din annoncer, og hvor stor en procentdel der klikker for at besøge dit website eller ringer til dig. Med sporingsværktøjerne kan vi endda se de faktiske salg, der genereres af dit website som direkte følge af annoncerne.